Sunday, October 17, 2010

KEDAH PANTANG KALAH

hi ppl,




Ole Ole Ole Ole..




Semalam sempat aku dengan 2 orang adik aku ke Stadium Darul Aman. Dulu2 memang aku minat gile bola itu pun d sebabkan kawan2 laki aku asal ada game mesti nak ajak bet. aha.. bukan pertaruhkan duit tau. saje suka teka sape yang menang. tapi jarang benar nak tengok ada girls yang minat tengok bola. Kalau ada pun mungkin dorang just pegi temankan bf/kawan tengok bola kan.






Mula2 tu decide nak pegi sendiri je senang nak balik pukul berapa pun. Di sebabkan bapak aku risau aku parking ntah mana2, so dia lah yang tolong hantarkan. Ko bayangkan berasak2 nak masuk pun. Aku memang kurang gemar nak belaga bontot bagai kan. Rela lagi aku melewar kat luar Stadium tu ha. Jadi tersebatlah sehelai jersi Kedah tapi versi 2008 if x silap. Bukan main demand lagi penjual kat situ. Mencekik gila, tp d sebabkan aku xda jersi Kedah lagi belikan aje.







Masuk staduim pun around 10 minute game nak start. So terpaksalah menenggek kat mana2 tempat yang kosong. Bila da nama pun masuk lambat tempat duduk haruslah pada port yang kurang stategik.







Mula2 game memang lah slow gile. tp nasib aku x macam penyokong2 yg maha hebatnya fanatik. Kelakar gile tengok pengokong yg fanatik nih. Aku hanya duduk diam2 kat kerusi tanpa ada sebarang perasaan. Bila Kedah da jaringkan gol baru la bangkit rasa semangat nak menyokong. Hamik kau.. Kedah belasah Terangganu 3-0 jadinya Kedah dapat lah melangkah ke separuh akhir Piala Malaysia.







Pasni Kedah akan berlawan dengan Kelantan untuk penentuan ke final. Game dengan Kelantan den memang takut nak g tengok. Silap2 kete den pun kena bakar ha. Ingat sejarah Kedah menentang Selangor. Seram den. Ganas jugak orang Kelantan nih. Bakar membakar, belasah membelasah. Pelik betol dorng ni nak main bola pun siap nak bergaduh bagai. Si penyokong pun jadilah penyokong yang rasional, x perlulah emosi sangat. Kalah menang adat lah kan. Main baik2 sudeh.






Fakta: Kali terakhir Kedah menjuarai Piala Malaysia pada 2008. Agak2 tahun nih Kedah jadi juara lg ke? "Puluh Kedah Pulun". :)


Mummy mia



No comments:

Post a Comment