Saturday, January 15, 2011

TIPS KULIT CANTIK GEBU

Hi ppl,


Siapa yang x nak kulit cantik dan gebu kan? Nak kulit cantik dan gebu moh la kita ikut petua orang dolu2.. Hehe..

  • Tomato/Apple. Parutkan tomato/apple kemudian gosokkan pada kulit muka dan leher. Biarkan selama 20 minit kemudian bilas dengan air suam. Geletin pada tomato dapat menghilangkan parut pada kulit.
  • Kulit Kayu Manis. Tumbuk kulit kayu manis dan campurkan bersama bedak sejuk. Sapukan di seluruh kulit muka. Kulit kayu manis dapat menghilangkan parut jerawat dan melicinkan wajah.
  • Kulit Pisang Emas. Bahagian kulit pada pisang emas boleh menghilangkan parut di wajah dengan mengosok kulit pisang kepada kulit muka.
  • Susu. Ambil segelas susu segar dan sapukan pada kulit muka sehingga susu rata dan kering. Biarkan selama 20 minit dan bilas dengan air suam. Susu dapat melicinkan kulit muka dan mengebukan kulit.

If uols seorang yang pemalas gile bab punye lah, leceh nak sediakan bahan2 yang senang gile di cari seperti di atas, atau mungkin dalam bahasa yang molek anda ni seorang yang up to date, bukan old fasion punya orang.

Meh nak kongsi cara yang lagi senang. Aku memang amek supplement tambahan seperti vitamin E dalam bentuk capsule. This review is for the oil, not the pill.



Mula2 skali amek 1 biji capsule vitamin E yang u ols makan tuh. Capsule tu bukan saja di buat makan tp bley di guna kat luaran. Potong sedikit bahagian capsule tu, then amek cecair yang kat dalam tu. Sapukan di seluruh bahagian muka. Biarkan selama 30 minute dan cuci dengan form. Jangan ko guna air suam pulak. Memang x lut lah ok.

So I began using Vitamin E oil from rite aid I bought, and began applying to my skin at night. Eventually, as the days worn on, kulit muka akan menjadi lebih halus. Selamat mencuba!




Motip makcik tua tu nampak cun je adalah di sebabkan Rescare BB Cream. Sumpah aku sendiri x tau product dari mana. Cuba u ols Google. Mesti berlambak2 akan recommended kan korang dengan benda alah ni. Sape2 pernah guna bley la share2 kat sini hasilnya. Hehe.

Mummy mia


1 comment:

  1. tengah google petua nak gebukan kulit.. tersesat kat sini plak ,
    betul tue, susu boleh kasi gebu dan cerah kulit tapikan x di galakkan pakai cinnamon kat kulit sbb kata doc i, cinnamon ader effect burn kan kulit, nanti kulit jadik merah dan pedih..erk sakitkan..

    ReplyDelete