Thursday, September 9, 2010

INDAH KHABAR DARI RUPA


hi ppl,


2 hari lepas aku dapat call dari Mesiniaga Sdn Bhd. ade interview pada keesokkan nya. aku da x hingat bila plak aku mintak nih. so ignore je. haisshh bulan2 pose cenggini la ada pulok interview. nak2 sok jadi raya. hadoi mmg penat la nk turun penang pastu on the day jgk kena patah balik ke kedah.

Aku nak cerita kat u ols macam mana worse management that they had ok! memang berangin berapi aku tau semalam. ok camni citenya. semalam aku turun penang naik bas express je. pada mulanya nak drive sniri g sana. tp menandangkan aku x la berapa familiar ng location tuh so I was call my bro kt penang suh tolong temankan aku. so by right aku kn lah naik bas sniri then drop kt Butterworth. sejam gak aku menepek kt station bus tuh ko. panas je ati aku bila aku call my bro x pick up. phone interview section aku kul 1pm. that time da kul 1130pm. aku memang da nekad kejap je lagi ko x dpt fetch up jgk mmg aku blk semul naik bus. hilang mood aku nk interview weh.

hampir sejam aku tggu baru la reti nak call back and suruh aku tggu die dtng. kul 1230pm baru sampai. ape lagi muka aku da macam jeruk lah. sepatah pn aku x cakap. kononnya rajuk. but he keep ansking me anything. kat mana ye company tu? ala abg tau nih x susah pn nak cari. ishhh takut lak penang bridge jam la.. blablabla... aku diam je da mmg hangin satu badan.

Sesampai je da ramai tunggu turn utk interview. so aku samapi 30 minute late. kn isi application form dulu. bodoh gile..apesal korng x je attach kt email aku so aku da ley isi awal2 kt umah.kan da bazir masa kt situ. mula2 samapi da nampak kelemahan pengurusan dorang. ok sabar. keep waiting. ok after a few procedure, blablabla again that chinese guy yg sangat la bengap tu bley plak attend to meeting. ya rabiiii.. ko x tau ke ada lg sorng candidate tgh menunggu ko. should be aku the 3 last candidate to be interview tp menandangan ada sorng girl ni mintak permission kt aku sebab dia ada emergency case so aku dengan berat ati dan baik hati kasi dia potong turn aku.

Memang aku x paham nau procedure dorng. mmg macam hapak. opss..haprak! bley plak their HR as a person in charge and receptionist mintak excuse nak balik sebab office hour da abes. that time almost 5pm. x gile kau lama nau aku menunggu dari pukul 130-5pm. berbulu je weh.. lastly dengan bengang nya aku blah gitu je. sempat aku amek test. interview da x sanggup aku nk hadap. silap2 aku yg sembur org yg nk interview aku tuh.

After 15 minute I was return home, that stupid chinese guy call aku. dengan x kasi muka aku ceramah kt dia weh. mmg time tuh x kira apa dah. lantak ko lah. kau tau x aku dah la pose ko tu kapir x pose ko ley buat org macam tu. ishh..kalo korng kt tempat aku ape korng akan buat??? ada lagi manusia cenngitu kan. terkedu die weh bile aku sembur. dia mampu minta maaf je tp dlm nada yg sangat arrogant okeyhhhhh! so after I return home I decide untuk menulis surat pada pihak atasan. tu pan atas suggestion dari abg aku.


Memang x patut lah sebuah company yg gah masih bersikap tidak productive cenggitu kan. yg peliknya company nih mmg milih penuh bumiputra. nape lah dorng hire laki Cina bongok tuh. but u know that, after a week I send the letter to them, xda langsung feedback ke hape ke.. see.. betapa mereka amik mudah perkara begini! gerammmm..!



Mummy mia

No comments:

Post a Comment