Saturday, October 23, 2010

PART TIME DRIVER


hi ppl,



Jauh perjalanan luas pemandangan. Dari utara nun ke KL I drive sesorang okeyh. Bukan bersendirian dalam kete tapi pegi balik memang aku je yang drive. yang lainnya membongkang tido. Penat betol aku memujuk mata nih supaya jangan la kau lelap mata.


Kau nak pegi mana Mummy Mia? Har.. bukan pegi jumpa buah hati tapi g amek adik aku kat UNIHELL opsss UNISEN opsss UNISEL la! Tersasul2 lak nak menyebut pun. Al-kisah adik aku ni da abes semester kira semester akhir la kan. So aku la yang kena mengangkut segala bagai barang2 dia. Berlambak2 ha elok aku pegi naik lori je dik bawak balik barang kau.


Wah segar lagi time ni. Baru pukul 9 pagi benti kejap kat R&R. Biasa la if long journey nih mesti ade je yang nak terkucil la, nak buang air besar la..





Drifter ke aku nih. Almost 4 hours I was arrived. Laju kan. Speed 120 je tuh. Tu pun mak aku kat sebelah da menjeling2 tengok meter. Tertekan 140 mak da perli2. Laju sangat dah tu. Biar lambat asal selamat katanya.


Masa return back tu memang lotih gile tapi bertahan jugak. Mana x nya sesampai je kat UNISEL terus mengangkut barang2 then shoot terus balik. On my way tu sempat la benti jap kat Tapah makan2 and rest about 30 minutes. Then sambung balik perjalanan. Nak2 pulak jalan kat Ipoh tu berbengkang bengkok plus rainy day. Dorang kemain sedap tido kat belakang. Abah yang asalnya jadi co-pilot pun da terlentok. Mak pun aman je, da x bising aku nak speed berapa laju pun. Mana x nya sume da pengsan.


Kecik besar aku nampak jalan tu ha. Mat2 rempit pun kemain nak berjulur kaki bagai. Siap pancung kete aku tuh kemain laju ko mat rempit. Eh bahasa rempit u I pakai. hehe.. Aku yang tengok pun kecut perut. Sebelum sampai Cangkat Jering Perak ada trailer melintang jalan. Makai dahsyat betol. Ngeri aku tengok. Banyak jugak ha kete melekat, ni mesti kes x sempat nak brek kan. Dah tu bersusun la kete. Jam x payah cakap gile panjang. Nasib la jalan yang bertentangan. If my side memang x balik rumah la nok. Ada dalam 5km mungkin lebih jam nya. U ols check it out kat paper. Confirm kuar beritanya.


Aku ada nampak TV3 and 8TV da sampai. Laju je kan. Sempat aku snap 2 picture ni je. Tu pun kualiti memang hampes. Pakai handphone je nak2 kete tengah gerak. Gile ko nak amek gambar bebanyak kang aku pulak ya adong..









Mummy Mia mau tido puas2. Jumpe lagi!



Mummy mia

No comments:

Post a Comment