Wednesday, November 10, 2010

FACT, HABITS, GOAL


Hi ppl,


This is the first time vilavanilla.blogspot di tag untuk menjawab
25 random things, fact, habits, or goal about me ! Tagging becomes from wannurfazrini. Thanks to her :)



Rules and Regulation

"Once you have been tagged, you are supposed to write a note, with 25 random things, fact, habits, or goal about you. at the end, choose 25 people to be tagged. you have to tag the person who tagged you. if i tag you, its because i want to know more about you. your cooperation is highly appreciated. haha."




25 random things, fact, habits, or goal about me !


  1. I'm a mother to my lovely daughter. Aku membesarkan anak aku sebagai ibu tunggal sebab laki da xda. Ok aku tipu. Act Mia is my pet know as sugar glider. She was a year for the last two month.
  2. I'm a shopaholic lady. Masa zaman muda belia dulu aku suke sangat shopping. Sejak aku da bankrupt ni aku sudah bertukar kepada seorang yang sangat miskin. Gile ko nak pegi keje celik2 mata duit da tersedia atas meja makan, bapak aku kasi tiap2 hari. haha
  3. I'm a job seeking. Dah banyak keje aku buat. Cikgu, nurse, ok itu saje. Lebih dari 1, cikgu aku cakap banyak. So da banyak keje aku buat yang tiada kaitan pun dengan field aku. Aku nak jadi engineer! Tengah mencari lagi.
  4. I'm a hot temper person. Cepat untuk panas dan cepat untuk cool. Tapi I baik hati. Hehe..Baik puji diri sebelum u ols x nak kawan dengan I.
  5. I love green apple. Tiap2 pagi before pegi keje aku mesti masukkan apple dalam handbag. Senang nak grab bila rasa lapar. Kajian menunjukkan makan green apple sebanyak 3 biji sehari dapat menurunkan berat badan. Ko x nak kurus tanpa ubat2 yang berbahaya?
  6. I love travel. Ko tanye aku mana tempat aku x pegi? Australia, Paris, London, New York sume aku x pegi. Nama pun x pegi. Local je la babe.
  7. I love swimming. Ini adalah hobi aku masa lapang. Cool babe. Dulo2 masa kat sekolah rendah di kenali sebagai sport girl. Active ok. Skang da gemok lari 100m pun semput. Biasa la da tua.
  8. I love wedges so much. Aku x berapa suke heel. Nak2 berjalan ke sana sini. Memang penat la perut betis weh. Even sandal pun aku lebey prefer wedges.
  9. I love steamboat. Ya ampun, memang fevret lah. Paling best melantak kat Restaurant Nelayan. Ko kaut lah banyak mana pun. Udang nya besar2 gajah. Slurppp..
  10. I love red. Merah itu berani. Yeah, I love it! Sama lah macam mak merah. Dia pun gile kan warna merah. Segala macam kalau bley nak color merah. Bra merah sexy. Auww..
  11. I love smoker. Wah.. kira macam habits la. Tapi boys je lah. Syahdu je bau rokok melekat kat baju dorang kan. Pelik betol suke bau rokok kat baju lelaki. Rokok kan merbahaya. Say no ok. :)
  12. I love spicy. Makanan aku mesti ado cili. Kalau x, makan pun x selera. Kau kasik aku cili padi yang kaw2 pedas bley meleleh2 air mata pun aku sanggup. Janji kepuasan perghhh..x payah cakap.
  13. I love slurpee. Hehari ko kasi aku pun x pe. Sekali sedut perghhh nikmat selamanya. Nak2 ko mix flavor. Gile terangkat wa cakap sama lu.
  14. I hate blanket. Nak2 selimut yang tebal2 carpet. Confirm aku lanting kat hujung2 kaki je means kat hujung katil. Bukan aku selimut di hujung2 kaki ok. x kisah lah time hujan pun tapi kalau sajli turun consider lah nak guna selimut.
  15. I hate liar. Memang pantang nak2 benda da terang lagi besuluh pun nak putar belit alam. Plus if kaki pembohong tu adalah lelaki. Huuii..
  16. I'm not a talkative person. Skali orang tengok aku dorang akan kata aku seorang yang sombong. Because one thing about me is I not friendly to smile for those that I'm not knowing. That is something bad. Apatah lagi nak bercakap banyak. Once da kamcing memang lah macam tonggeng ayam. Non-stop asyik nak bercakap je. :)
  17. I'm not a pet lover. I admit that I've a pet. If uols tenogk header aku mesti cakap aku nih suke pet kan. Act no. Aku teramat gelikan kucing. sangat x ske bila dia menyendeng2.
  18. I can't eat durian. Omg! Entah kenapa la aku x dapat nak telan menda alah tu. Bukan nak kata aku ni selera western. Sambal belacan fevret tuh. x silap aku penah makan sekali je time tu umur aku 5 tahun. Muntah2 kuar balik.
  19. I can't sleep with others. Tu sebab aku x suke pegi jejalan rumah2 sedara mara yang jauh. Nanti terpakse bermalam kat sana. Mesti tido malam x lena punya lah. Aku memang x suke tdo reramai even kat umah pun aku tido sesorang. Gamaknya nanti kawen laki aku kena tido katil asing2 kot. haha
  20. I want to visit Korea. Banyak2 tempat I love Korea. Damn cool I told u ok. Bercerita serupa penah pegi. Someday if I was married memang nak jugak honeymoon kat sana. Gile hebat berangan.
  21. I like to eat after wake up from sleep. Tak perlu gosok gigi or cuci muka terlebih dahulu. Terus je makan. Cuba u ols try mesti makan lagi berselera.
  22. I like vanilla coke. Everything about vanilla I'll love it but not for cake. That's why I always use vanilla to stick on me.
  23. I'm not truly women. Ahaks.. Cepat check. I pompuan sejati u. Apa yang x truly women tuh. Anyway aku jenis simple. x suke make up macam opera cina. Rasa macam gomak pulak muka aku nanti.
  24. I must has an eyeliner. Itu memang wajib. Nak kuar g kedai runcit depan rumah pun msti pakai. Eyeliner dengan aku memang x bley di pisahan.
  25. I had a dream to have a happy family. Kalau boley nak husband yang tinggi lampai. Kerja tip top. Nak anak 2 orang da memadai. Ada rumah and kete mewah. Hubby lak jenis yang taat je kat bini. Wah kemain laki nak taat bini bukan bini taat laki kan. Semestinya aku pun nak keje yang bagus. Income yang tinggi so bley la aku hidup senang lenang.


Hamik ko. Berjela2 aku kasi. Ok jom spot orang lain pulak. Anda2 di bawah bley la jawab 25 random things, fact, habits or goal about me! Pastikan anda linkkan di post anda blog Mummy mia ye. Selamat menjawab. :)

  1. Qim.AnaK.UmMiE
  2. Miss Ida~Life is Beautiful
  3. Buaya-Merah
  4. Shasha's little diary
  5. Farah Liyana
  6. Miss sunshine
  7. Mrs Jamal
  8. Blog Maya Dot Com
  9. Dakdiana
  10. Irine Nadia Marcello
  11. Miss Ida~Life is Beautiful
  12. Rumah 4 Tingkat
  13. sayunk saye saje
  14. She Loves Pink
  15. wanpa
  16. Zairie Dinzly
  17. nurulchumel ❤ lovely site
  18. De Mythz
  19. BeAutIFuL LoVErs
  20. ::asam:garam:gula::
  21. ::FatinCitakky::.
  22. -tempAtLuahAnhAtiku-
  23. ++dak piPi meRah++miMeY++
  24. dysha Chan
  25. !! Bujang Susah !!

Mummy mia


4 comments:

  1. TQ 4 da tag dear^^ nti i buat ea skang xda mse la..^^

    ReplyDelete
  2. sis, ai dah buatla tag ni :)
    cekidout:

    http://rumah4tingkat.blogspot.com/2010/11/25-random-thing-fact-habits-or-goal.html

    ReplyDelete
  3. salam dear..nama kita pown ada jugak?..
    ish apa nak tulis ni..hik2 banyak bebeno yer..nt kita buat yer..insyaallah.........:-)

    ReplyDelete