Tuesday, February 1, 2011

I ♥ LANGKAWI

Hi ppl,


Apa plan ulos CNY ni? Aku memang dah plan awal2 lagi u. Sanggup tu resign keje awal semata2 nak g holiday. Bukan resign keje sebab nak g bercuti. Tapi dah bagi notis awal lagi sebab aku rasa nak sambung study.

So b4 2 3 hari ke Langkawi siap2 lah g beli tiket. Kau gile kalau x beli awal maunya aku angkut balik beg2 baju ke rumah. CNY jangan nak gedik lah beli tiket on the spot. Penginapan skali package dengan kete semua bisa di atur. Roger je sugar daddy confirm terus dapat holiday package. Hehe.. tipu!

Sungguh tragedi masa depart dari jeti. Boat yang we ols naik berasap2. Aku dah get ready nak pakai life jacket. Hahaha.. Tapi x da pulak orang kat dalam boat tu suspend macam aku. Ingatkan boat nak u-turn ke jeti semula, tapi dorang teruskan jugak. Myb kerosakan sikit je kot. At last sampai jugak. My friend over there was prepared everything since I was deal 1 week b4. Arrived at jeti Langkawi around 10am. Ingatkan aku ni seorang yang tahan mabuk laut. Barai semua. Nasib baik ngam2 dah sampai kat jeti.

Lama jugak we ols menepek kat counter tourist & travel tu sebabnya dorang kata x dapat inform yang kitarang booking kete. Last aku jugak yang deal balik untuk ambik kete selama 3 hari. Kata da arrange. Bukan apa, member aku terbooking atas nama dia. So dia x mention nama aku kat situ. Dapet pulak kete yang problem. Air-con tak hado la plak. Ko tau la Langkawi tu punya la panas. Mungkin panas pulau lain benor dengan panas kat tempat kita kan. Lepas complaint bagai baru la kete dah ok.

Check in pukul 12 pm. Sementara nak tunggu member aku tu arrange we ols punya accommodation, we ols lepak2 minum kat Kuah. Spot kali ni memang aku x tau. Aku request dekat2 Cenang Beach tempat yang sama aku pergi dulu. Sebabnya senang sikit kat situ memandangkan member aku punya tempat. He's owner of Sunday Beach chalet. So anything will get easy.

By right now, kat tempat yang aku nak tu fully booking. So dia replace kat tempat lain. Tapi still x jauh dari Cenang. Merangkak jugak aku nak ke Langkasuka. Nasib lah dulu part time jadi driver kat Langkawi. X da sesat pun terus je sampai. Wah... ko kasi kat sini tempat aku. What the... hahah.. by the way dari luaran nampak macam aku nak register masuk Pulapor la pulak. Memang dah toncong jugak la aku mula2 tu. Tapi nasib dia kasi Mes Room. So memang terbaik bilik yang we ols dapat. Bilik pegawai la katakan. Nak gelak pun ada tau. x terjangka nak holiday kat situ bersama abg2 polis. hahah..

Never mind, biasa la time2 CNY memang x bley nak banyak songeh. Pelancong bertimpa2 ke Langkawi. Member aku tu pun dah x stay kat Cenang. Dia bukak cafe kat Pulapor tuh. Thats why dia suruh we ols duduk situ dekat nak dengan dia. Ehemm.. ♥♥♥

Sesampai je x da istilah rehat ok. Terus ke Kuah nak shopping. Sangat ajaib, kedai2 kat situ bley tutup. Bley d kira dengan jari tangan sahaja berape je kedai yang bukak. So if u ols decided nak shopping kat Langkawi time CNY, just forget it. Kat Langkawi bila CNY kedai2 akan d tutup sebab peniaga banyak orang cina. Sangat hampa ok. Huhu..

Dah lewat petang baru balik ke bilik. Semua bantai membongkang. Sampai magrib baru bangun. Around 8 pm aku g jumpa marshmallow kejap. Dah lama x jumpa la katakan. Jumpa masa nak check in tadi je tu pun kejap sebab dia nak tunjukkan bilik dan kasi kunci ♥♥♥... dua orang dak gemok kat bilik tengah siap. Yeah party time. Jom berjimba. Hehehe..




The 3 of red laddies in red colors. Ahaks.. Ikut tema CNY. Haha.. Cun2 tetiga ado baju merah. Macam dah rancang2 je kan. Senang keje mak timah oiii.. Agak lewat we ols kuar sebab mula2 plan nak meet up marshmallow i skali malam tu. Tapi dia ada keje sampai lewat malam. So the ladies je hang out without the boys.




Berjimba habis malam tu walaupun plan dah bertukar kepada ladies nite. Ahaha.. x pe we got more nite kan. Memalam cenggini mana tempat yang happening kalau x Cenang Beach. Dah lama x g Cenang. Dapat pegi malam tu walaweh... siap park kete kat Restaurant Hj Ramli menapak along the beach road sampai lengoh kaki mock chick weh.







Al-kisah untuk hari pertama ok. Hari2 seterusnya d ceritakan dengan gambar sahaja. Hahaha.. Malas nak bercerita panjang. xoxo

Mummy mia

No comments:

Post a Comment