Friday, February 10, 2012

PE'EL SI HOUSE-MATE KU YANG VERY MANJA

Hi ppl,

Erh bukan nak mengumpat ke hapa tapi nak luahkan perasaan je. Bukan apa, dah tak tahan dengan orang yang tak tau jaga kebersihan ni. Aku jenis yang cerewet sket. Sebab tu dari dulu aku nak cari partner biar lah yang perbersih macam aku jugak. Pembersih ke?

Walaupun aku ni kadang2 baju bersepah jugak kat dalam bilik tapi ringan tulang nak kemas balik. Tak da lah nak biar bertapuk lelama. Al-kisah house-mate aku nih sorang. Sudah la pompuan buat perangai macam tu. Erh terngumpat pulak. Dari dulu aku pilih untuk duduk sorang2 dari berkongsi. Nak2 aku tau dia ni jenis yang suka bergantung pada orang lain dan jenis yang cincai bocai. Apa2 pun dia tak kisah janji ada tempat tidur nak dapat makan. Hal2 sekitar memang dia tak ambik pot langsung.

Memandangkan hari tu aku urgent nak cari rumah, so kebetulan dia pun sama mencari, last2 aku pun pelawa lah dia dok sekali walaupun aku da tau derita menanti. Yuhuuuu.... Meh aku listkan pe'el house-mate aku nih.

1. Semua barang di dalam rumah tu aku yang punya walhal nama pun berkongsi. Tapi dia bley buat derkkkkkkk je. Lebih kurang lantak kau la. Kau nak rumah tu lengkap kau beli sendiri. Begitulah prinsip dia. So memula aku boleh terima lagi sebab time tu dia baru start keje. So assume dia xda duit nak beli itu ini. Dah masuk bulan kedua. Macam tu jugak. Habuk pun tara. Sebenarnya 1st we ols masuk rumah tu memang xda apa2 pun. Wah.. dia siap datang berlenggang kangkong ok! Bawak 1 beg baju dan beg galas yang x tau isi apa. Bantal tidur pun pinjam aku okeh! Dahsyat... So aku buat rules, aku da beli TV, dapur, heater, iron, rak TV, carpet, air cooler. So kira dah agak lengkap. Kau beli beli washing machine aku pulak beli fridge. Adil kan. So aku decided 2nd month I've bought it. So dia pun berjanji akan beli tikar getah and washing machine. Dah tu tanya aku bley tak nak beli semi-auto. Lantak kau lah, duit kau. Kalau aku memang nak auto. Tet tet tet.. biar je then siap. Semi-auto leceh nak pergi check selalu. Tapi disebabkan duit dia so ikut kau. Tapi sampai sekarang tinggal janji kosong. Aku dah pun tunai janji aku. Owh tipah tertipu! Bila aku dah tau pe'el si minah ni, aku pun nak berkeras. Kalau x naik lemak dia. So aku tak perlawa dia gunakan rice cooker aku. Hamek kau. Masak la dalam periuk gas. Haha.. Jahat kan.

2. Ini lagi serious, Sudah barang2 dalam rumah dia tak beli. Tetiba one day we ols kuar beli barang dapur. Sekali dia cakap, erh nanti kita kongsi lah minyak masak ye. Tak kan nak beli sorang satu. Aku pun berkata. "Hello cik adik, cantiknya muka kau. Pandai pulak kau nak berkongsi. Duitnya mana?" Berkata dalam hati je u ols.. Terananya tau... Dah la dulu janji nak kongsi gas sesama. Last2 duit aku sorang jugak. Melampau betol kan sampai minyak masak pun tak mampu beli. OMG.......

3. Time nak bayar bil utilities. Part aku adalah untuk bayar sewa rumah. So kau bayarkan bil air. Letrik free sebab tak sampai Rm20. Bila aku dah settle part aku tetiba dengan muka sedihnya dia cakap. "Tak tau lah nak bayar bil ni kat mana." OMGGGGGGGGG sekali lagi. Hello cik adik yang manja, meh tadah muka awak dekat sikit. Kasi lempang nak? Takkan benda gitu pun aku nak ajar. Kau bukan budak2 lagi ok. Kau pegi lah bayar kat pejabat pos. Tapi aku cool lagi. Bercakap sopan santun serupa kakak mengajar adiknya pergi beli gula di kedai runcit. A few minutes later, 'Erh pejabat pos tak tau lah" Ok kali ni memang aku bagi kaki terus. Aduh dugaan apakan ini. Last2 aku letak je duit atas meja pandai2 lah kau nak bayar ye cik adik manja. Takan akak ni nak ajar kau. Makan pandai pulak tak berajar.

4. Suka bad mood. Contohnya bila balik keje. Memang lah keje tu stress tapi jangan lah bawak balik sampai ke rumah. Kalau aku tengok moncong dia tu da bley sangkut baju, aku buat derkkkk je. Kang gedik dok peramah telebih dia bolayan lak. Lagi satu dia nih jenis bila bercerita asyik nak aku je dengar. Habis bila aku bercerita dia derkkkkk je.. Erh macam tu punya orang pun ada. Benci tau!




Amacam? Cemenggah tak kain basahan main sepah je kat ampaian. Bukannya susah pun kau nak sidai molek2. Aku ni jugak yang tiap2 hari tolong sidai untuk dia. Agaknya dia tak penah perasan kot yang aku tolong sidaikan tiap2 hari ataupun dia syiok ada bibik nih yang kena buatkan untuk dia. Heloooooooooooooooo....

Mummy mia

No comments:

Post a Comment