Saturday, February 11, 2012

MY FIRST SEED

Hi ppl,


Pompuan memang suka bunga. Aku suka bunga tapi nak tanam pokok bunga tak suka. Malas, leceh.. Hari2 nak kena siram, baja. Arghhh.. sebenarnya aku pemalas. Dulu2 aku ingat orang yang tanam pokok ni seorang yang slow motion gila kuno aku nih kan? Budget buat benda yang extreme baru lasak. Huhu..

Entah macam mana aku fall in love bila tengok bunga. Berangan nak ada garden pastu dikelilingi dengan bunga2 ala2 kat oversea. Decorate lawa2 macam english style. Eeiiii... suka berangan. Tapi sekarang dah beli pun pasu. Murah je. Pasu plastic senang jaga tak da lah nak pecah2. Semalam pegi Giant beli pasu, natural planting soil, Salvia Farinacea Seed dengan baja sekali. Ada lagi 2 pack of seeds. Sunflower if tak silap. Tapi pasu ada 1 so kita tanam dulu satu2 ye. Kalau menjadi baru tanam banyak2. Muahaha..



Sebenarnya memang tak ada knowledge langgung nak tanam pokok2 bunga nih. Nak google malas pulak. So macam mana aku masak macam tu jugak aku tanam pokok bunga. Redah je, ikut logic sendiri. Baca sket2 gardering tips kat seed packet tu.



Tadaaa.. inilah hasilnya. 3 layer kot aku buat. Soil, fertilizer, soil, seed, fertilizer last soil balik. Erkk.. 3 layer ke 6 layer nih? Hamtam je labuuu... Yang pasti macam tu lah cara aku. So ikut direction need to water plants at least twice daily. Harap2 it'll grow well.



Memangangkan rumah aku ni stock tak boleh bercucuk tanam so tak ada space nak letak pasu nih. Jadinya aku hang je kat tempat ampaian tu. Cayalah... Berbunga ye wahai bungaku.. Ewahh

Mummy mia

No comments:

Post a Comment