Saturday, June 30, 2012

BANK PERSETUBUHAN


Gal call mintak suruh survey apa ntah nama bank tu
Dah handphone ni problem
So dengar tak dengar je dia sebut nama bank tuh
First aku dengar dia sebut Bank Perseketuan
Then dia repeat lagi sekali
Second time aku dengar dia sebut Bank Persetubuhan..
What!!! Bila masa negara kita ada Bank Persetubuhan!
Bullshit kannnn... hahaha..
Siap aku plak yang repeat
Gal Bank Persetubuhan ke?
Dia dah bantai gelakkan aku
Aku pun rasa memang patut aku di gelakkan
Macam mana terkeluar nama Bank macam tu kan
Rupanya Bank Persatuan daaa.. wth betol


Tak paham aku
Tak habis-habis dengan loan dan tanah dia tuh
Excited gila ok
Hampir setiap hari bercerita
Layankan aja
Kang kata aku tak amek peduli plak
Tapi aku ni pun bukan tau sangat pasal hartanah ni
Tapi buat-buat tau je lah dah orang bertanya
Tapi asalkan dia mintak pandangan je mesti bercanggah
Dia kata lain aku kata lain
Keserasian memang tak ada langsung
Muahahaha..ater canner..


By right dia nak mintak temankan sekali pegi Bank
Hello awak tak keje tapi aku ni keje ok
Manja sangat tau Gegal ni
Nak berkepit je.. Huhu..
Hari ni boss dah cakap awal-awal
You kena standby untuk support our Westport and V8
This is our first priority
Business need kata kan..
Dengan keje bertimbun-timbun
Walaupun dah settle semua karang ada lagi je keja datang
Memang takkan relax
By 12pm macam tu bagitau boss after lunch nak kuar
Ada hal, but just take 2 hours then I'll come back
Bagusnya boss aku ni dia jenis easy going
So deffinately since aku kuar nanti boss aku akan take over
Macam tu lah situasinya


Nak di jadikan cerita 12pm macam tu boss aku dah lesap
I guest dia dah pegi lunch
So aku standby sampai pukul 130pm macma tu
Disebabkan tak ada board yang down so aku assume semua board in a good condition
Apa lagi cha alip but la..
Ngam-ngam nak parking masuk rumah boss call


Boss : Nuril, where are you? Are you at CT1 or CT3?
Aku: Sorry Nandhan. I kat carpark. Going out to having lunch. Any problem?
Boss : Owh really? I need your help. Just now P.E called to take a look of Westport
Aku : So, need I going in?
Boss : Hmmmm (Pikir macam serba salah nak suruh aku masuk office balik)
Aku : Tak apa, I boleh masuk semula
Boss : It's ok. You pergi makan dulu
Aku : Then who will cover me?
Boss : Don't worry. I on my way. Ok thanks
Aku : Ok (suara takut-takut hokeh)


Hambik kau..
Dah kantoi, sah-sah aku menipu kata ada kat car park
Padahal dah sampai rumah
Ingatkan nak tdo kejap
Tapi Gal dah gerak
Kang tdo memang dah malas nak bangun
Sempat rehat-rehat sekejap
Pastu Gal sampai terus gerak pegi Bank
Singgah makan nasi tomato
Sebenarnya lapar satay
Tempat aku dengan Gal selalu makan
Gal plak ubah fikiran nak makan nasi
Satay kat tempat tu memang terbaek
Dah la nasi tomato tak sedap
Lapar punya pasal licin jugak pinggan, muahaha..


Masa kat Bank Persekutuan secara tak sengaja terjumpa kawan lama
Dia pandang aku, aku pandang dia
Hahaha.. dok pikir kawan aku yang mana..
Nasib dia yang tegur dulu
Ikutkan ingatan aku yang lemah ni memang aku tak ingat la
Dah balik tu sibuk je Gal dok tanya kawan sekolah mana
Aku kan ada 2 sekolah masa secondary school dulu
Sorry aku nak bagitau.. hahaha..
Ntah apa-apa aku ni
Sekolah mana pun nak rahsia


Semalam balik rumah terus pengsan
Serious mata memang tak boleh bukak
Mungkin sejak dua menjak ni tdo tak menentu
Dengan stress keja bagai
Memang tak awesome langsung kitaran hidup aku
Macam ibu beranak 5 okeh
Mungkin kena plan something supaya time table aku kembali normal
Adakah perlu aku resgin dan cari keja lain?
Atau teruskan kehidupan seperti biasa?
Agak-agak ada tak orang mati sebab stress?


*tanganpicitkepalasambilpejammata*



Mummy mia

No comments:

Post a Comment