Thursday, December 8, 2011

TINTED GELAP JPJ LEPAS


Hi ppl,

First thing alhamdulillah, syukur dengan rezeki allah kepada hamba allah yang sorang ni. Bila dah keje dan merasa duit sendiri barulah rasa pahit manis hidup ni. Terasa juga apa yang abah dengan mak rasa sebelum ni untuk besarkan kami 5 adik beradik.

Sekarang dah stabil sikit, stabil sikit saja. Bukan maknanya aku dah boley bersenang lenang dengan kekayaan sekarang. Wahhhh.. kaya ke? Kaya tu x da la, tapi cukup makan, dan cukup untuk simpan juga. Bukan apa, muda2 sekarang kena lah menyimpan untuk hari2 tua kita nanti. Aku ni pulak jenis yang independent. Bila dah keje x nak lagi bergantung pada parent. Takkan sampai tua nak mintak duit kat dorang kan so no use la ko keje selama ni if x balas balik jasa dorang. Bukan apa aku pun nak ingatkan diri aku untuk balas semua jasa ibubapa kita sementara dorang masih depan mata kita.

Perancangan hari depan harus di mula sekarang. Dalam kepala ni macam2 dah plan. Nak ada rumah sendiri, kereta sendiri dan asset-asset yang sewaktu dengannya. If nak list memang lah banyak. Untunglah sape yang kawen dengan aku. Cuci kaki beb! Hahaha.. Just kidding. :)

Melalut, melalut juga sekarang nak cerita pasal tajuk n3 nih. Huhu.. Act last week baru kuar KERETA BARU! Baru ok serious ada bau kedai lagi! Sekarang baru aku tau apa tu bau kedai. Memang x kan dapat bau macam tu selain benda tu memang fresh lagi dari kedai. Paham x apa yang aku nak cakap sekarang. x paham sudah! Ok berbalik kepada kereta baru, b4 this aku sebat kereta mak aku hampir 6 bulan ni. So patah kaki lah orang tua tu nak kemana2. Mak memang x suka naik kereta apak. Huhu.. katanya macam kereta orang muda. Demi anak sanggup dia pinjamkan untuk aku pegi keje selama 6 bulan ni.. So nak x nak I've to get my own.

Semalam pegi ambik kete sekali tinted. Salesman ni nama dia Abg Dat. Sangat baik ok. x tau lah dia baik bersebab nak promote kete dia ke hape ke. By the way for tinted mesti lah F.O.C, standart lah tu. But they give me voucher for RM200 discount for 2nd tinted. But... bukan tinted yang 500++. Dorang offer untuk tinted 800 and above. So rugilah if free tinted tu x pakai. After pujuk memujuk salesman tu dia kasi F.O.C tinted tu diletakkan pada kete mak aku. So untuk kereta aku pakai tinted yang 900++. Even mahal pun sangat worth sebab discount 200. Then yang best sangat, x pasal2 kete mak aku pun di tented skali, F.O.C lagi kau. Both car dapat warranty for 5 years. Berbaloi2..

Separuh hari menunggu 2 kete ni di tinted. Bawak 2 orang budak kenet ni memang x dapat apa lah. Tak cukup tangan nak jaga.



Lepas siap semuanya, nampak gelap pulak. Boley beromen dalam kete you... Amboi mulut aku nyah.. Hahaha.. So as they guarantee, dapat je surat saman dari JPJ/Pak polisi kasi aja pada dorang. They responsible to settle all this thing. No worries about that. Ok itu sudah bagus. Agak2 kete apa menjadi pilihan aku? Tunggu je lah nanti aku update. Hehe.. Layankan gambar budak kenet yang comel ni. xoxo



Mummy mia

No comments:

Post a Comment