Tuesday, October 18, 2011

EXPRESS MAID

Hi ppl,


Benda pertama yang aku nak kata adalah "Rumahku like hell" hahaha.. Kasar x ayat tu? Sekarang meter kesabaran aku dah tahap maximum. Mana x nya balik rumah penat2 bila nak rest terpaksa hadap rumah yang subhanallah kotor yang amat. Ikutan hati memang x sanggup nak stay situ lelama. Tapi bukan senang nak cari rumah sewa dalam masa terdekat ni. Maklumlah rumah di Penang ni memang mahal. Buat sementara waktu mampu untuk sewa bilik je. Bukan x try untuk cari rumah lain. Tapi melampau2 mahal dah tu x masuk lagi bayaran untuk orang tengah. Pelik sikit orang Penang buat duit kan! Dasar lintah darat... Marah ni...



Yang x syiokkkkk nya kat rumah aku ada 2 orang Indian. Ya ampun pengotor x payah cakap. Bila ngadu kat tuan rumah dia pun malas nak amek pot. Biasa la tuan rumah selalu macam tu. Lepas tangan janji tiap2 bulan dapat income yang masyuk. Mana x masyuknya aku sewa bilik je pun dia dah dapat 200 x masuk budak2 yang lain lagi. Melampau kan. Benci!

Bab lain tentang rumah tu aku x kisah asalkan bilik aku x ganggu dengan orang lain. Tapi bab toilet memang jadi masalah sebab we ols kongsi toilet. Ada 2 je toilet kat rumah tu. Tau2 je lah bila terpaksa kongsi toilet dengan 2 ekor Indian tu. Suka sangat smoking kat dalam toilet then puntung rokok buang atas lantai dan dalam mangkuk tandas! Bullshit la!

So aku nekad untuk keluarkan duit poket aku sendiri ambik express maid. Akak ni keje kat office aku sebagai cleaner. So aku deal dengan akak ni untuk datang rumah service for 2 hours. Aku suruh dia cuci toilet saja.



Akak tu pun x sanggup nak buat tapi I had paid for that so she need to do lah kan. Sementara tunggu akak tu cuci aku buatkan Spaghetti for her untuk di bekal balik. Wahhhhh..baiknya. Untunglah maid2 di luar sana if dapat majikan macam tu. Dah tu settle keje semua, aku siap hantar sampai ke rumah. Siap bagi extra upah lagi. Terbaek lah Mummy Mia.



Esoknya bila datang office akak tu pun hantar sms. "Dik, akak mau kasi itu bekasnya kembali. Lagi satu akak mau minta itu bumbunya sekali. Sedap sangat, akak nak cuba buat" Hahaha.. Kalau aku tau sedap, mesti aku dah letak pengeras awal2. Muahaha.. xoxo

Mummy mia

No comments:

Post a Comment