Thursday, February 16, 2012

HRC PENANG

Hi ppl,


Happy weekend u ols, senyum2 sokmo. This week adalah minggu stress melampau. So aku cuti 4 hari nak balun enjoy sambil2 release tension. Beku otak wei.... Serious aku jarang dapat keluar pegi berjimba. Pertamanya sebab keje aku tak menentu. Weekend pun keje. Yang sedihnya aku tak berapa meriah sangat dengan kawan2. Bukan tak ada kawan, tapi semua jenis yang workaholic. Hahaha.. Boring kan.



Hi si tembam. Muah2 sikit. Ok si tembam dari KL semalam shoot turun Penang. Memang dah planning nak pergi berjimba berdua je. Al-maklumlah jarang2 jugak nak berjumpa. Dia sibuk study aku lak sibuk keje. So this 4 days siap la kau tadah kaki kau yang comel itu untuk aku bawak jalan2 pusing Penang. Muahaha..



Semalam lepas jemput si tembam, we ols balik umah dulu. Mandi2 dan makan2 dulu. Midnight tu we ols pegi Batu Ferringhi saje nak lepak2 tepi pantai. Sebelum tu jalan2 di Sidewalk Bazaar. It happens daily from 6pm until after midnight. Memang panjang bazaar ni. Kejang kaki nak jalan dari hujung sini sampai hujung sinun. So suku jalan je, masa sampai tu pun banyak gerai dah nak tutup. Ala.. kita bukan pelancong so tak da la nak jakun sangat. Hahaha.. Best jugak santai memalam sambil berjalan jamu mata tu hirup mee maggie cup. Wah macam pelancong uuuuu.... Perasan!

Lewat sket member adik aku halo2 nak join we ols lepak. Pucuk dicita ulam mendatang. Sila2.. Betul ke peribahasa tu. Lantak! Janji aku paham. Huhu.. Menjamu selera kat mamak atas sikit dari Batu Ferringhi. Itu je kedai yang bukak pun. Pekena roti canai perghhh.. Nak muntah aku. Disebabkan orang belanja telan sambil kemut2 muka. Huwaaa.. Thank you cikgu belanja we ols roti canai mamak.

Malam tu masa nak gerak balik we ols follow kawan adik aku. Dia nak balik ke Balik Pulau. We ols nak ke Bayan Baru. Meraung aku ikut jalan berbukit2 dan berbengkang benkok. Nasib dulu Micheal Shumicheal dah ajar macam mana nak kona baring sambil drift. Sumpah tak nak lalu jalan tu dah. Seram weh lalu pukul 2 pagi dengan sebijik kenderaan pun tak da. Celah2 tu nampak pulak hanjing2 dok lepak tengah2 jalan. Ya rabbi, luruh jantung tau!




Aku kan si pemalas, so boleh lah aku harung 1 entry dengan 2 hari terus. Act, we ols nak sangat pegi Toys Museum. Batu Ferringhi lagi. Hellooooo cik kak, semalam dah kesana, hari ni lagi. Jemu ok! Pedulik! Kete dah macam belacan, singgah cuci kete dulu yang 4 hinggit tu. Sap sap soi dah siap.. moh la kita ke sana lagi.



Eiii... lawanya! Serious jakun gile aku time ni. Selalu lalu je tapi tak pernah singgah pun. Ceteka ceteka kat mana ni??????





























Scroll please

































If dah nampak guitar tu confirm dah tau. Hard Rock bebeh! 3 finger up please. Yeyehhh.... Sampai2 HR tak tau nak pergi mana. Erh nak lepak HRC ke. Hotak tengah2 hari ada plak orang berdisco kan. Muahaha.. Takpe kita parking dulu. Tak ramai pun time we ols sampai tu. First aku dah nampak HR Shop! Makai.. nak pitam aku tengok. Nak je lari masuk dalam tu pastu try baju HR satu2. Kang orang kata aku lembu terlepas kandang kan. So slow2 buat muka serupa ala.. gua dah sampai sini banyak kali. Rilex2 sudaaaa... Hypocrite sangat lah...



Dari hari tu aku dok usha je baju HR kat FB. Tapi tak da masa nak pegi. Bila ada masa ke sana, duit lak tak berapa nak meriah. Huwaa.. sedihnya. So masuk tengok2 je lah. Makai, SA dalam tu handsome2 and cun2. Tak beli pape pun x pe janji layanan memang tip top. Bla bla bla SA tu terangkan kat we ols. Mula la speaking KL weh. Haremmmmm... Tergeliat lidah aku. Kalau dorang tau ceq ni mai dari sini mampoih kena penyepak! Hahaha.. SA tu pun bantai speaking KL jugak. 2 X 5 derrrrr! Geli tau..



Walawei.. cool hah? Tak sah pegi HR tak amek gambar kat sini. Time ni memang panas terik kot. Abis meleleh peluh. Basah tiak tau! Muahaha.. Demi HR ku gagahi jua senyum. Peace yooo..



Hard Rock Shop. Horror kan. Nothing much but ok2 je lah. Ada t-shirt yang berkenan tapi nanti2 lah. Pity me..




Ambik gambar dengan pasu gedabak ni pulak. Semua pelusuk HR ada pasu ni. Comel tau! Orang yang kat sebelah pasu tu pun comel tak? Ahaks!



Ok ni Rock Cafe. Memula aku buka pintu HRC pastu nampak botol2 wine. Laju tutup pintu tu balik. Tanjat mak tau! Macam tak biasa lak nampak benda alah tu. Bukan apa excited nak masuk, sebab SA tu kata, akak kat HRC pun ada HR shop lagi satu kat lobby. Tu yang aku terjojol kat situ. Tak pe lah next time je masuk. Masuk tengah2 hari apa jadah nya lak. Huhu..



Statue of king of pop himself Micheal Jackson. Tak paham aku kenapa perlu letak MJ kat sini, letak Jamal Abdillah ke Amy Search ke.. Confirm tak da tourists nak datang. Maafkan saya wahai artis2 malaysia. Maafkan saya. Oklah tak sesuai pulak kan. Dah nama pun statue. Mestilah orang2 timuran tak sesuai ye dak..



Moh la balik demok comel.. Moh2..



Demok tanya jalan nak ke Toys Museum ok! Entah macam mana dah 2 kali aku lalu dari semalam tak nampak Toys Museum. Waduh gawat seh. Last2 demok belagak macam orang KL tanya akak senah jual air tepi jalan tu. Padahal plat kete Penang weh... Sumpah aku dalam kete dah gelak2. Berlakon mesti confident bai!



Lepak makan dulu. Siap berpicnic. Kau ada! Pagi tu sempat aku masak simple2. Gila kemut nak makan luar kan. Janji kenyang.



Demok dah tak sabar, dia yang sauk dulu. Takpe demok. Makan lah masakan hamba yang tak seberapa. Perrgghh...



Ini Honey Salmon. My fav ever ok! Jilat2 jari sampai ke siku makan Salmon. Sejak dua menjak ni memang aku layan gila lah Salmon. Biarpun mahal nak mampos aku tetap suka. Bukan apa, khasiat tu penting untuk tubuh badah. Cehhh!



Ni pulak potato wedges. Erh, salah. Tapi potato lah. Sedap! Tapi ni dah lembik. Makan panas2 baru layan. Telan je lah demok.



Ni untuk demok sayang. Makan ala2 baby gitu. I kan newbie chief. Jemput makan semua..



Alhamdulillah kenyang. Erh.. curl! Saje nak show off curly hair I. Cun ke? Wekkk



Last but not least terimalah anak mami tanjung. Anak mami ke!!!


Mummy mia

No comments:

Post a Comment