Friday, February 17, 2012

TOY MUSEUM

Hi ppl,


Holaaa.. can u smell something weird? Hehe.. Jangan begitu. Temah dengan Senah mandi tau. Biasa orang tak ada modal nak tulis. So do separate entry in one day lah. Takpe kan.. kan?

Sambungan di HR Batu Ferringhi. Belum habis lagi ok. Lewat petang tu si demok dah meroyan nak jugak ke Toy Museum. Act, aku da surrender sebab penat cari Toy Museum tu tak jumpa2. After tanya2 orang kat situ baru lah jumpa tempatnya. Puas jugaklah weh..

Toy Museum ni bukak dari pukul 10 pagi sampai 7 malam everyday including public holiday kalau tak silap. Google sendiri yek. Fee is Rm10 for adult and Rm6 for children.



Inilah Toy Museum tu. The museum doesn't look proper museum. If tak silap dulunya adalah one of old pub know as Capthorne Orchid Hotel. Hehe.. Baik u ols google, takut salah info pulak. Gambar kat bawah ni u ols boleh nampak Egyptian statues kan. Maksudnya onwer ni masih kekalkan Egyptian design. Dulu asalnya pub sampailah dah jadi Toy Museum still remind the same.





See the warning sign, "Chamber of Horrors"! Wuiii.. memang seram ok. Time we ols pegi tu dah nak dekat maghrib. Masa masuk kat entrance tu pun dah rasa seram. Time tu aku dengan demok je tau. Tak ada pelancong sorang pun. Dorang design macam maze tuh. So bila masuk situ berpusing2 lah. Tau x maze tu apa? Aduh.. pegi Google lah! Muahaha..



Ok kat part ni semua dia letak patung yang memang kalau kau tengok confirm cacak bulu roma. Rupanya demok tu penakut okeh! Bila aku suruh dia amek gambar aku dengan patung yang horror tu, dia siap fokus jauh sebatu. Katanya patung tu macam tengah senyum kat aku. Cilaka betol demok. Mencecet aku lari. Hahaha...



Ini ladies kat dalam tu. Lagi horrorrrrrr... Aku nak terkencing sebenarnya. Ajak si demok tu temankan. Kejap lagi dia tak nak pulak. Aku kan jenis kepochi nak melawat sampai ke toilet. Aku paksa jugak dia masuk. Makai.... sumpah seram gila! Kat dalam tu punya banyak Egyptian Statues! Tiolet pun tak berapa bersih. Maybe tak ada orang nak guna dan berani masuk. Nampak gila usang. Kat bawah ni gambar aku depan pintu toilet. Seram kannnnn..



Maaf gambar tak berkualiti. Guna camera hp saje.



Auwwww.. sexy betol patung ni. Aku tak tau ni patung apa. Cat women kot. Mantap sehhhhh.. wewetttttttttttttttt



Shrexx!!!! Opsss salah pulak, itu email address aku. LOL! shrek ni comel gila. Nak je bawak balik letak kat dalam bilik. Sukalah patung hijau ni. Kiss sket. Muahhhhh



Banyak lagilah patung2 dalam ni. Tengok dari luar macam kecik gila tempat tu. Maybe bila owner ni buat ala2 maze so they can compress all of the part and put a lot of statues. Amazing kan..



Cuba teka ni patung apa? Carilah sendiri. Act, setiap patung ni ada label. So boleh refer kat situ untuk info. Budak2 kecik tau lah, kak Senah macam aku nih mana nak tau idak?









Everywhere ada patung. Toleh kiri kanan semua patungggggg! Tapi patung tak bernyawa lah. Kalau bernyawa mak larikkkk



Ini bukan Dajal ok. Walaupun bermata satu. Tak ingat jugak lah nama patung ni. Tapi penah tengok dalam tv, cartoon apa tah.



I dengan dia sapa lagi sexy? Hehehe...






Two Egyptian ladies. Mata tu dah ala2 mak arab. Boleh ke macam tu? Boleh blahhhhhh









Patungssssssssssss everywhere!



Sudah2 lah. Banyak sangat nak letak gambar patungs pun. After balik posing sket dekat main entrance Toy Museum. Flying kiss dari mummy mia. Muahhhh.. Enjoy ur holiday yea!


*Ada cerita dramatik di malam yang sama. Nanti aku update ok!

Mummy mia

No comments:

Post a Comment