Tuesday, July 24, 2012

AL-KISAH POSA HARI KE-3

Asyik-asyik tengok blog yang ada gambar makanan
Pastu google cari "tempat best berbuka di penang"
Lawak gila ok.. Nasib baik ayeq liuq tak meleleh
Dah macam apa lagi punya la lapar
Buka kalender handphone
Demmm.. baru hari ke 3 puasa
Ada lagi 27 hari lagi..


Google lagi cari resepi
Sumber carian berasaskan sotong
Sebab apa sotong bukan ayam atau udang atau ikan
Sebab kat rumah aku yang ada sotong je
Tu pun sotong yang bertapak hampir 2 minggu
WTH kan.. mesti da kecut
Ater malas nak masak jadi aku peram dalam fridge lama-lama
Sebab sotong tak da expired date jadi selagi bau,rasa dan warna tak berubah kira aci la


Baru dok google cari resepi tiba-tiba...
Kring kring kring...
Ok itu bunyi public phone
Ringtone handphone aku bunyi lain sket
Tapi tak reti nak express macam mana bunyi tu..
Muahaahaha...


Gal : Hello, selamat pagi
Boi : Hahhhh?
Gal : Hehehe..
Boi : Apa pulak selamat pagi dah petang pun


Masa ni aku blurrr lagi
Apa kes mamat ni tetiba selamat pagi
Ok baru sekarang, ketika aku menaip n3 ni baru aku sedar
Rupanya dia ingat aku keja malam
Siot betol, jadual aku dah bagi pun tak tengok
Suka suki dia je kan
Selalu kalau aku keja malam memang pukul 5pm macam tu baru bagun
Jadi untuk memerli aku yang tdo di siang hari ayat pertama adalah selamat pagi


Tanpa berlengah dia ajak pergi bazar
Baru bercita-cita nak masak hari ni
Potong stim betol la..
Tapi syiok jugak skali skala layan bazar
Syiok woooo.. sampai kadang-kadang tak tau nak beli apa
Rasa macam nak puasa je terus direct 2 hari..
Kah kah kah..


Tanpa berlengah dalam kepala dah setting baik punya
Sat lagi 10 minit pukul 7 nak p punch out
Kat kilang aku ni selalunya yang kuar awal 10 minit adalah ibu-ibu mengandung
Tak pun bos-bos besar tak pun normal shift
Orang kebanyakkan macam aku ni layak kuar on time
Lagi tak pukul 7pm jangan gedik nak p kuar awal
Tak pasal-pasal kena dapat surat cinta dari manager
Tapi aku special case sket
Nama pun vendor.. suka hati aku lah nak kuar pukul berapa
Tak da orang fedulikkkk...


Gigih gila ok parking betol-betol depan gate
Senang nak hambek keta, pastu jalan tak payah jauh-jauh
Sharp pukul 7pm dah ada dalam keta tengah start enjin
Perghhhh... terbaik
Drift balik rumah dalam 10 minit macam tu
Panjat tangga sampai tingkat 4
Bulls**t kan.. termengah-mengah macam hapa lagi
Mandi kerbau sudehhh... mandi pun macam tak mandi
Berpeluh balik sebab rushing
Kejap-kejap Gal call
Nak bersiap pun tak senang
Dah tu lilit tudung budjet wardina
Bertambah kelambatan
Tengok jam pukul 730pm.. Demmmm
Nak berbuka sudah.. Mesti Gal bengang kena tunggu aku lama-lama
Dia kena redho lah sebab pertama sekali aku pompuan
Dah tu baru balik keja
Dah tu nak mandi bagai
Dah tu nak siap. time-time tu plak pegi bazar pun nak ber-kemeja bagai
Muahaha.. jadi kena iron baju
Kalau dia tau mau kena maki berbakul
Fedulikkkkk... huhu

Sampai bazar tertiba.. allahuakbar allahuakbar...
Bismillah... slurrrppppp air kelapa madu
Ye kah? Gal la cakap
Sedut sikit je lain dia yang sedut sampai licin
Aku dok sibuk cari nasik
Kejam gila tetiba sampai jari-jari masuk dalam plastik punya nak makan isi kelapa
Wahaahaa. berbuka kat Astaka je
Macam pelarian.. tak suka okeh
Tak stim nak makan pun. Lauk pun tak sedap
Cinabeng betol..
Pastu rushing nak mamposss
Moh la balik.. da nak masuk isya' wehhh
Satg apa pun tak dapat..
Bulan-bulan posa no dating-dating
No more movie
No kissing-kissing
Opssss... acah je
Insafffffffffff lah... selamat beramal semua

Mummy mia

No comments:

Post a Comment