Tuesday, October 5, 2010

PAPA GOH TONG


hi ppl,




Selingan untuk n3 yang sepatutnya. kang boring lak asyik bende yang sama je kan. kita rehat jap. Kali ni sambungan al kisah di genting. belum abes lagi.


Actually tengahari tu we ols da bantai g main outdoor game tapi memandangkan keadaan cuaca yang x mengizinkan we ols sempat main sket2 je. aku masuk outdoor pun pakai pass indoor je weh. gile gamble kan. janji aku lepas masuk. sep duit.
















we ols dapat 3 voucher untuk archery. satu voucher bley redeem for 3 arrows. so total ley dapat 9 arrows. so hanya 3 orang saje bley main per voucher. aku memang x minat archery nih. saje nak try then we ols tambah lagi. so dapat la menunjuk bakat masing2. terbukti aku memang xda langsung bakat memanah. ketar2 tangan nak shoot ko.












Tokwan pun sama naik. main go cart tu weh. jangan main2.







Pada malamnya tu we ols g la main indoor game lak. ko tau lah aku nih dah la half day je. so bazir nk beli all park kan. so guna yang indoor je.



















Muka pakse senyum tuh. memang collapse gile. rase x selera nak enjoy pun. penat siang ari masa rehearsal pn lum abes.















Ha ni lg sorng. da macam CSI dah dress up nya. all black dengan leather jacket. Pistol je xda kat pinggang ko tuh uda.








The best part tu mase nak naik kete langgar2 bontot tuh. everbody line up lah. that time we ols sebaris dengan kaum2 India yang hapak di depan nun semetara nak tunggu turn. Ish..u ols pasan x aku asyik jumpe dengan org2 yang busuk je kan. kalo badan ko tu busuh da satu hal ni pangai pun busuk sama macam badan ko. Her daughter turun je dari kete then jump the Q sebab nak main tanpa line up. hai..menyirap je darah aku weh. Orang lain pun nak main jugak. Ko sedap2 je jump Q. tapi sorang je lepas, ada sorang anak dia kat blakang we ols. so aku sekat lah. I was told her to line up. Then mak dia yang kat depan aku x puas ati sebab dorng nak kaum2 dorang main sama. the problem is anak ko da potong Q okeyh! lain la ko tuh ada VVIP pass. aku consider lah kan. then mak dia da memvavi macam2 kat aku sebab aku x kasi anak dia lalu. ko ingat aku dengan bangannya nak kasi muka. then the first question i was asking is where r u from? then she said from India. Perghh.. memang biol punya org. patut la pangai busuk.


The best part, staff on duty tu panggil dak Hindu tu masuk. the reason is bapak dia da ada kat dalam. Bodo gile babies kan. No matter what they should follow the Q lah. So terjadilah pertengkaran antara family aku dengan kaum Hindu tuh. Sampai we call security sebab kaum hindu tu memang da sangat biadap. Ko bayangkan lah da la dorng tu datang negara kita, dah tu nak besar kepala. yang si staff genting tu bodo gile sebab x tegas. dah tu nak marah kat aku sebab dia kata dak tu bley potong Q sebab bapak dia kat dalam kan. katanya dak tu x bley main tanpa guide mak bapak. if that so ko g line up skali anak beranak korng. kan senang cite. Sorry la beb. aku x bodo mcm ko. then a few minutes their manager datang. x bley jalan jgk. time tu dorng nak settle je kat situ sebab x nak kecoh2. tp aku memang x puas ati dengan staff dia tuh. mungkin staff in charge at that part tu Hindu jugak so dia nak back up kaum2 dia.


Yang paling best tu siap cakap kat aku u x puas ati u panggil sendiri security. makai... lagi super duper bodonya kooo.. a few minute lg dorng punya manager for indoor park datang. she's a Chinese lady. dia cuba tenangkan keadaan. then i said please call GM! gile aku, nk jumpe GM. bukan sebarangan org bley jumpe. lastly they call Genting manager executive. kira org besar kat genting tuh. Mr Ooi is very nice person. ayat bodek weh. Dia kata kita settle kat sini. then dia offer we ols masuk Snow World percuma. laju je aku kata x nak. sebab aku buka nak fight untuk dapat apa2 hadiah dari genting. aku cuma x puas ati dengan staff dorng yang x pro langsung tuh. so aku minta dia suruh staff dia tu ngaku yang dia da buat salah and minta maaf kat family aku. pompuan Hindu tu nama Iera. so si Iera ni pun dengan muka bersalahnya mintak maaf. haisshhh.. spoil betol lah. abes hilang mood. sume da majok x nak main dah even they offer ktrng tuk main apa2 je kt indoor tu. ko x payah offer sangat lah. memang aku bayar pun.


Moral of the story korng jangan lah nak ampu2 org luar nih. sayangi negara and bangsa melayu kita. aku bukan nak buat perkauman ye. tp aku memang cukup benci dengan org bukan melayu nih sebab dorng ni pandai manipulate org melayu. if korng ingat lagi n3 pasal aku g interview kt Mesiniaga tu pun pasla chinese guy jugak. memang kalo nak bagi aku berkawan dengan puak2 bukan sekulit dengan aku ni maap la dik oi. nyah rela ikut bontot orang melayu. so be ware! tetiba jiwa da teremosi la pulek..ahaha..





Buka mata kaum2 kita sekalian atas apa yang terjadi di Indonesia. Bendera Malaysia di bakar dan kedutaan Malaysia di calit dengan najis. Kita sebagai orang melayu dan Malaysia tanah air kita haruslah mempertahankan keamanan negara kita! peace no war.



Maaf la kalo ada bahasa yang kurang manis di sini. Ini sudah menunjukkan tahap marah gile babies aku da sampai. Ampunkan hamba penunggu gua. hehe..



Mummy mia


No comments:

Post a Comment